19 september 2015

Egentligen en fotografering av tallrikarna Legio Nova

 
Det där med att anstränga sig lite extra när man ska göra en dukning tycker jag själv känns som att någon ansträngt sig lite extra för de gäster som ska sitta till bords och som är något som jag blir extra glad av.
 
Ni som följt min blogg ett tag vet att jag brukar variera mig en massa när jag ska dekorera ett bord och att det blir lite av en utmaning för mig att se vad som finns i naturen just för tillfället som går att använda , för det behöver verkligen inte alltid vara blommor man sätter på bordet .
 
På bilderna här är egentligen ingen riktig middag som ska intas utan det är de nya tallrikarna från Eva Trio, Legio Nova och Eva Solos Rieslings glas  som ska fotograferas .Men precis  som jag stylat här med prydnaspumpor som det är säsong för just nu och så lite stearinljus i tomma glasflaskor skulle en dukning nu till höst kunna  se ut om jag skulle ha middag här hemma  - och det är just det där att få fram en känsla och kunna förstärka exempelvis den naturen som man finner utomhus i stunden  som jag är ute efter lite när jag gör en dukning som denna.
 


 
.....
Pernilla
 
Foto och styling : Pernilla.N / PIAZAN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar