10 maj 2015

Gjuta eget betongbord




När jag var och hälsade på hos min syster och hennes man förra helgen väcktes den där känslan av att vilja gjuta  i betong . Min svåger hade nämligen gjutit två helt fantastiskt fina betongskivor till deras "utekök" som de har på altanen . Skivorna var verkligen hur fina som helst . De hade precis lyft betongskivorna på plats  dagen innan jag kom och oljade in skivorna för bättre hållbarhet när jag var där. 


 Nu vet jag ju att det inte är det enklaste som finns det där med att gjuta i beting , men Andreas hade verkligen lyckats med dessa.






Så nu går jag och funderar  på om det inte vore jättesnyggt med ett betongbord stående i gruset på landet och om man kan få assistens av svågern att gjuta det , ja vi får se. 

För övrigt skulle min syster vilja ha någon form av plastkorgar med lock stående på nedersta hyllplanet , men hon vill att de ska se ut som "rottingkorgar" och varken hon , min svåger eller jag har sett något så har ni tips får ni gärna höra av er 


Kram på er !
......
Pernilla

Foto : Pernilla.N / PIAZZAN



2 kommentarer:

  1. Clas Ohlson har det mesta... : )

    SvaraRadera
  2. WOW va snyggt!!!!
    Det skulle jag med gärna vilja ha ett på vår altan sen! Drömmer om ett utekök av enklare modell där och det här vara ju bara sååååå snyggt!
    Undrar om min man inte skulle tycka att det vore roligt att testa sen;-)
    Men just nu ska vi bygga ut vår entre, altanen kommer sen nästa år, då den ska sitta ihop med entrébygget :-)
    Tyvärr har jag inga tips på korgar där... Men visst vore det praktiskt.
    Ha de fint!
    Kram Anna

    SvaraRadera