9 maj 2015

Mer från Lisebergs trädgårdsdagar 2015


Jag lägger in lite fler bilder från Lisebergs trädgårdsdagar . Fler av utställarna säljer blommor som är lämpliga för balkongen , krukor och terassen och även om man int esjälv har möjlighet att besöka Liseberg i helgen så kan det ju inspirera er andra. 

Hos blomsterkonstären ( som i vanliga fall  har en butik i vasastan i Göteborg ) hittade man bland annat vackra hängpetunior i svart och färgen cafe au lait och även de vackra gröna korgarna från Wikholmsform , som jag själv blev förtjust i när jag såg dem på Formexmässan i år .








Granne med Blomsterkonstären stod Lindomefloristerna som hade gjort ett försök att först satsa på en  monter i helvitt i år , men inte lyckades då helt fantastiskta exemplar av närodlade pelargonier och hortensior såklart skulle erbjudas till kunderna. Själv gillade jag tanken de hade med att försöka sälja mycket nörodlat . Lindomefloristerna håller i vanliga fall till i Lindome , strax  söder om Göteborg.





En annan monter som är värt ett  besök  är  Konstigdesigns där man har möjlighet att köpa Emma Sjödins fina alster. Hennes pelagonier mönster har varit en stor favorit hos mig i flera år nu och jag älskar min bricka och skärbräda  som finns här hemma. Emma berättade att hon nu också kommer börja sälja brickbord med sitt rosmotiv på och ställa ut på nästa års möbelmässa.
Kul och lycka till ! säger jag.



Ja det finns en massa fint att inspireras av och jag måste också passa på att säga at det också var extra trevligt att säga hej till alla er utställare som jag i vanliga fall följer via de social medierna . dt är alltid lika kul att få träffa dessa kreativa och duktiga människorna i verkligheten .



.......
Pernilla


Foto : Pernilla.N / PIAZZAN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar