12 maj 2015

Nordic Graphic -inspiration till orangeriet, uterummet .



Ja, jag var ju inbjuden till pressvisning på  Liseberg förra veckan där jag och andra inrednings - och  trädgårdsbloggare fick en guidad tur av Sara Widman och där fick höra hennes tankar hon och hennes inredningsteam haft när de iordningställt och gjort trendutställningen på stora scen inför Lisebergs trädgårdsdagar som hölls i helgen . 

Nordic trend, hade Sara döpt en av montrarna till som gick i svart , betong , ljust trä och zink . 
Hade inte vårt sommarhus varit ett rött hus med vita knutar , hade jag faktisk målat om med den här fina svart lasyrfärgen frän Cuprinol i vårt uterum . Det var otroligt snyggt när träets ådring lös igenom och extra fint var det i kombination med  Sandbergs tapet Ginko i svart. Men som sagt passar inte stilen alls på vårt sommarställe , men det kanske är något som passar hemma hos er som läser bloggen .


Mycket av rekvisitan i den här montern var från Granit . Bland annat den här lilla näta gruppen med bänkar och bord , som kändes perfekt i ett mindre utrymme. Och det där med att ha bänkar istället för stolar är ganska smart och man vill få plats med fler på mindre yta.




Skaparen av Ginko tapeten fanns också på plats, gulliga Carolina Kroon och som jag tyckte det var extra kul att prata med då jag älskar att höra historier bakom allt. Ursprungliga tapeten är ju grön och Carolina säger att : 

" Mönstret är en hyllning till den grönskande våren och sommaren. Jag ville göra en tapet där grönskan kändes omfamnande och jag föll för Ginkgoträdets vackra solfjäderformade blad. Kinesiskt tempelträd som det också kallas är ett av världens äldsta träd och symboliserar hopp, fred och ett långt liv. Det sägs också att om du har ett ginkgoblad i fickan går du aldrig utan pengar.” " 




Och för att göra det riktigt enkelt för mig ,passade jag på att fota rekvisita lappen .så är det något ni tyckte var extra fint så har ni inköpställena här nedanför.


.....
Pernilla

Foto : Pernilla.N / PIAZZAN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar