25 februari 2017

Adea - finsk design som fått pris för årets soffa 2017




Känner ni till Adea . Det är ett finskt möbelföretag som tillverkart möbler sen 90 - talet och deras  design på möblerna är något jag gillar mycket . 

På årets Elle Decoration Design Awards som gick av stapeln tidigare den här månaden fick de priset för året soffa 2017 med Soffan Mr Jones , designad Alexander Lervik .
 Tyvärr fick jag inte med den soffan på några av mina bilder från möbelmässan , men klickar ni in på Adeas hemsida hittar ni den mycket snygga soffan där.




Något som jag föll för när jag besökte deras monter  på Stockholm furniture Fair  var den här förvaringsmöbeln med namnet , The Botanic shelf , som består  av stommar  i  ek och med flyttbara "hyllpan " i lackerat stål eller mässing. , designad av  Pinna Router & Riikka Kantinkoski Och just att hyllorna är flyttbara gör  ju det också möjligt för att placera växter i olika höjd på hyllplanen .










Ha en fin lördag kväll.

.....
Pernilla 


Foto : Pernilla.N / PIAZZAN
Adea
Årets soffa 2017
Stockholm furniture  fair  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar