5 januari 2017

Sommaren 2016






Sommaren 2016  tillbringade jag här hemma i Sverige  och det är  faktiskt där jag helst är under sommaren . Den här sommaren utökade jag mitt dahliasortiment rejält på lantstället  och jag besökte många vackra plaster , öppna trädgårdar och handelsträdgårdar och inspirerades  av blommor och trädgårdar  ( jag hittade en  massa bilder som jag inte visat på bloggen som får bli kommande inlägg ) 

Jag  och en väninna brukar alltid ta en dag under semestern när vi gör en tripp som anknyter till vår  svenska historia .Förra året var vi på guidad tur i  Ellen Keys strand och i år blev de ett beök på Övralid - som jag varmt kan rekomenderas . Som kontrast till Småland och slätterna i Östergörland blev det också dagar ute vid havet och de  bohuslänska öarna.



När sen sommaren övergick i sensommar blev det återigen dags att spana trender igen  uppe på Formex och pressvisningar hos bland annat Mateus och Mimou  och sen var jag inbjuden att fira Rörstrands 290-års jubileum med  lunch på skeppet Ostindiefararen Göteborg- och som verkligen blev årets lunch ! 




.......
Pernilla
Foto : Pernilla.N / PIAZZAN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar