26 januari 2017

Rullgardiner från Sandatex , designade Emma von Brömssen



Emma von Brömssen har designat rullgardiner för  Sandatex som jag fick tillfälle att titta lite närmare på  i veckan .

 


Vi bjöds in till  en historisk miljö - den tidigare Remfabriken i Gårda här i Göteborg där vi fick den nya rullgardinskollektionen  presenterade för oss. Förutom att det var en fantastisk  känsla att få kliva omkring i den vackra fabriken där allt stod kvar  på det sätt som man lämnade allt  1977 när den  slog igen kunde jag konstatera att Emma Von Brömssen skapat ännu  en vacker mönsterkollektion - Emma lyckas verkligen få fram något extra med  sina penseldrag .
  

Det bjöds på mycket  god mat vid eventet ,  tillagat av  @LouiseLjung  och det var också dekoreret med vackra   syrenbuketter  från de supertrevliga tjejerna från blomserbutiken @Gröna rum.




Jag fick också  berättat för mig hur noga Emma varit med varenda liten detalj i kollektionen  och bland annat hur viktigt det varit  att få pärlhönornas  ögon  att se levande ut , och får ni möjliget att se mönstret  Pärlhöna nära   så ta en extra titt på just fåglarnas ögon - då om någon gång förstår man vad det är som gör Emmas mönster till de där lilla extra







Det är otroligt inspirerande att få delta i event som dessa och få  ta del av historier bakom design och företagenshistorier - så varmt tack än en gång för inbjudan Sandatex.

Vad det gäller den gamla Remfabriken  i Gårda , kan ni vänner och släkt räkna med att jag kommer ta med er till denna historiska miljö framöver ( ni andra som också blir nyfikna kan  hitta mer information  Här ) .



 


Och är ni ut efter Rullgardiner så kanske den  här kollektionen från Sandatex kan vara något Jag tänker nog själv införskaffa  rullgardiner att sätta på sommarstället .Jag har  hart svårt att hitta rullgardiner i rätt storlek , men Peter som fanns på plast från Ljus och Comfort vid detta tillfälle berättade just att rullgardinsväven skär man ut efter önskemål så man får exakt den storlek som behöv,- väldigt bra tyckte jag

Så nu ska jag bara fundera på vilket mönster   - Bok, Blåregn , Pärlhöna eller Twist  och färgställning som kan platsa hos oss.



Ha en fin kväll.
......

Pernilla

Foto : Pernilla.N / PIAZZAN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar