23 oktober 2016

En helg med massa god mat och vännner .


Jag är hemma i Göteborg igen efter att tillbringat en helg med gamla barndomvänner och som traditionen bjuder när vi ses på våran årliga "hösthelg" så har det regnat- regnat- regnat och så regnat lite till. ( Vi har redan nu bestämt att hålls traditionen vid liv även nästa år så är regnställ och gummistövlar det första som ska packas med för regna tycks det alltid göra när vi ska ses ) .

Detta året var ingen cykeltur inplanerad utan det var bubbelpool, bastu , kakbuffe och mys  framför  brasa  som stod på agendan .På förmiddagen trotsade vi dock regnet och utrustade oss med paraply och  tog en liten tur i den lilla stadens butiker och jag körde en liten guidning med hjälp av google och pekade ut plaster där min älsklingsfilm som barn , Madicken ,  har spelats in.







Efter bubbelpool blev det bubbel i glasen istället och så en mycket god trerättersmiddag och så ännu mer prat och det är som alltid roligt att träffa vänner och göra något  extra av de här mörka hösthelgerna. 


Stor kram och tack för en trevlig helg till er som var med.

Och trots att vi spenderat en brunns weekend på  ett kurhotell    så  är jag tyvärr fortfarande inte helt ok så jag sk bädda ner mig här , dricka mer honungsvatten, ta lite hostmedicin  och så ska det nog få bli en Madicken film -  för att  se om jag känner igen några av miljöerna jag sett i helgen .



Ha en fin helg.

......
Kram 
Pernilla 

Foto : Pernilla.N / PIAZZAN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar