7 juni 2016

Sommarmiddag hos min syster



Jag är tillbaka i Göteborg igen efter en helg där både Växjö och Gränna besöktes. I Växjö firade vi min syster som fyller år idag ( Grattis igen !!!  ) och som alltid när man besöker min syster och svåger bjuds det på väldigt  god mat. Svågern är verkligen duktig på att grilla och den här kvällen bjöds vi på grillad lamm med tillbehör ,grillad vitlök ,  gudomlig sallad , sparris och färskpotatis  och som alltid smakar det extra gott när man kan sitta ute.

Medan min syster tillagade maten var det jag som dukade upp kvällens bord  ute på altanen med porslin från Mateus ( slutar aldrig älska detta vackra porslin ) och så åkte några kvistar lövkoja ner i glasvaser från Ikea , några servetter  placerades på tallrikarna och så ljusstakar som tändes senas på kvällen Men har man så vackert porslin  som mateustallrikarna behöver man egentligen inte så mycket mer  att dekorera med .







Och som avslut  på middagen bjöds  vi på en fantastisk vit chokladtårta från PM Bröd & Sovel  som är bageriet som tillhör det erkända design hotellet och restaurangen PM & Vänner i Växjö - tårtan var hur god som helst och kan verkligen rekommenderas om ni har vägarna förbi Växjö .




En fin helg som alltid när man träffar familjen .
och jag hoppas ni haft en fin helg med.
........

Pernilla

Foto : Pernilla.N / PIAZZAN

1 kommentar:

  1. Ja, det är verkligen ett vackert porslin. Så enkel och vacker dukning. Förstår att maten smakade lite extra gott i den vackra miljön. Kram Anita

    SvaraRadera