15 maj 2016

Trädgårdsdagar på Liseberg


I torsdags var jag inbjuden till flera pressevent som jag tyvärr fick tacka nej till och ett av dem var på Liseberg där jag bland annat gick miste om en guidning av årets utställning på trädgårdsdagarna och också en visning av nya parkdelen och lekparken som invigs i år  . Väldigt synd tyckte jag då jag deltog på pressvisningen för Lisebergsträdgårdsdagar 2015 och som var så fantastiskt inspirerande.

Men jag trotsade kylan idag istället och vi tog en promenad genom Liseberg  för att titta in årets utbud och botanisera bland alla vackra planteringar och blommor som är till försäljning dessa dagar och  jag vet inte hur det gick till men jag lyckades gå från Liseberg utan en enda planta . ( kanske har det att göra med att det just nu står väldigt  många små plantor som jag driver upp själv på balkongen - faktiskt så många så ingen kan vara på den balkongen just nu överhuvudtaget ) eller så har äntligen även jag drabbats av det där som kallas karaktär.

I vilket fall hittade jag en hel del att inspireras av även om jag tycker att utställningen på stora scen inte alls var som förra årets utställning på Lisebergs trädgårdsdagar - jag tror faktiskt att fler är intresserada av utställningar som den om jag ska vara ärlig .



















Ska ni till Liseberg framöver får ni inte missa att ta er upp till platsen där gamla Pariserhjulet stod tidigare för  där har Liseberg byggt upp en helt ny sagolik lekpark till barnen .Vägen dit upp är också ny  - en vacker Lustgård - och består av  en slingrande stig med vackra trappor, detaljer och  stänger i järn och kantad av vackra planteringar .På flera ställen kan man  slå sig ner på de utplacerade bänkarna i ek  och blicka ut över den vackra nöjespark som Liseberg verkligen är.

Och efter ett besök här förstår man verkligen var det just nu pågående reklamen på tv.n handlar om , den som säger att  ; Liseberg är mer än en nöjespark .










......
Pernilla 

Foto : Pernilla. N / PIAZZAN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar