15 mars 2016

Blommor i väster




Jag gjorde ett besök i en för mig ny blomsterbutik i helgen. Jag hittade @Grönahem ´s  instagram konto för några månader sen och när jag var på Formex i januari och befann mig i Helles monter för att fota bilder från mässan till hennes  hemsida, blev jag presenterad för de härliga systrarna och deras mamma som driver blomsterbutiken Gröna Hem och sen dess har jag tänkt att ett besök i deras butik ute i Önnered här i Göteborg måste verkligen göras och nu i helgen blev det äntligen av .

I butiken fanns precis som jag tänkt mig en massa vackra blommor, ett stort utbud av krukor och en massa mindre  inredningsföremål ( bland annat en del av Emma von Brömssens  kollektion)  och under tiden jag var i butiken strömmade kunder in hela tiden och jag fick känslan av att det var många stamkunder som precis som jag verkligen tyckte om utbudet och  även personalens härliga bemötande. Tyvärr ligger butiken ganska långt från där jag bor men är ni några läsare som bor utåt väster kan jag varmt rekommendera den här butiken om man ska köpa buketter eller krukväxter . 

Själv köpte jag bland annat med mig en bunt magnoliakvistar som nu står här hemma och blommor och är så vackra.














Verkligen kul att besöka er  fina butik Magdalena och Josefine och hoppas vi ses snart igen . 

.......
Pernilla
Foto : Pernilla.N / PIAZZAN
Gröna Hem 
Blomsterbutik i Göteborg 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar