8 mars 2016

Att få det att blomma från vår till höst


Ikväll sitter jag här och planerar för vad jag ska komplettera med för blommor i rabatterna så det blommar från vår till höst  . En favoritblomma jag har  och som blommar ifrån augusti till oktober är ju rudbeckian , Echinacea purpurea "White Swan" som ni ser en  vit variant av på här i dagens inlägg. 

 Jag har gjort något försök tidigare med båda den vita och rosa Rudbeckian men då  har de inte trivts alls trots att det alltid står att den ska vara lättodlad. Men jag kanske ska be att min syster delar på några av sina plantor för hos henne växer de för mycket istället - så uppenbarligen är det bra plantor hon har iallafall.

Jag funderar också på att slänga ner dillfrön i någon rabatt för jag tyckte det var så vackert när jag såg de här rabatterna förra året.










.......

Pernilla 

Foto : Pernilla.N / PIAZZAN
Rubeckia 
Blommor
Garden 
Trädgård 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar