18 januari 2016

Kristina Stark kompletterar Still Life Set kollektionen med en spillkum

I höstas på Formex i höstas fick jag chansen att träffa en av mina favoritdesigner , Kristina Stark . Jag blev då väldigt förtjust i hennes enkla men så vackra ljuskrona Hank Vertikal. 





Jag fick  också möjlighet att prata med Kristina  och höra historien bakom hennes nya porslinserie Still Life Set kollektionen som lanserades då och nu  lagom till årets Formex kompletterar hon serien Still Life med en stor skål med hällpip - en spillkum som är ett riktigt klassiskt traditionellt föremål inom Krukmakartraditionen och som kan användas till degbaket ,som  uppläggningskål m,m . 



Enkel , avskalat och klassiskt ....det är det som gör att jag gillar Kristina Starks design så mycket .
.......
Pernilla


Pressbilder från Kristina Stark 
Spillkum
Vårnyheter 2016 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar