29 december 2015

En tillbakablick ...


Det börjar närma sig slutet på 2015 och jag gillar att göra ett liten tillbakablick på det året som gått genom att gå igenom bilder jag tagit och kanske att ni vill  se lite av det som hänt under bloggåret 2015 också ? 

Hela året har mitt stora intresse för trädgård och blommor fördjupats ännu mer och drömmen om en egen trädgård med växthus är större än någonsin men det verkar stanna där och det får bli på sommarstället jag får hålla på med mitt intresse. I början av året blev det iallafall en massa besök i palmhuset i Göteborg där bland annat kameliorna blommade vackert och där det bjöds på bra fotovyer.


I januari besökte jag  Formex igen och i Februari deltog jag i  Stockholm Design Week , där jag bodde och deltog i en massa festligheter på Berns hotell , inbjuden av Trendgruppen Pr . Jag närvarade också på  Elledecorationdesign awards pressfrukost på Operateraassen och 


Det var också heldagar med pressvisningar där jag fick se  och ta del av inredningsnyheter inför året 2015 och även en heldag ute på stockholmsmässan och Stockholmfurniturelightfair hanns  också med  där i februari och efter de här dagarna är man verkligen uppdaterad och full av inspiration inför det kommande året inom design och inredning.




I mars bjöd BORÅSTAPETER in till pressfrukost , inför deras jubileumskollektion Alla tiders tapeter ,  i Passagen hos BLOMRUM här  i Göteborg och av alla pressvisningar jag varit på får jag nog konstatera att det här presseventet är nog det vackraste och också det där det bjudits på de absolut godaste  tilltuggen- för jösses vad mycket gott här vad . Det var också väldigt  intressant att få höra om hur mönstertillverkningen gått till och hur vi under åren tapetserat i de svenska hemmen.






Ja , det var lite av vad som hände de tre första bloggmånaderna 215 och fortsättning av nästa kvartal kommer .

.....
Pernilla 


Foto : Pernilla: N / PIAZZAN

Elle design awards2015
Formex januari 2051
Stockholmfurniturelightfair 2015
Boråstapeter - Alla tiders tapeter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar