30 augusti 2015

Sommarblommor på Rosendahl


Det kändes som det var den varmaste dagen på hela sommaren när jag besökte Rosendahl ute på Djurgården i Stockholm för någon vecka sen, så där varmt så man helst ville sitta i skuggan och inta den där goda morotskakan som jag gärna äter när jag är här .Överallt i trädgården satt människor och fikade och njöt av solen och Rosendahls trädgård bjöd på massor av vackra sommarblommor .


Den rosa malvan frösår sig själv varje år på vårt land , så jag tänker att  den vita borde trivas där också , så nästa år blir därtill att så dessa skönheter med. För  så är det ju när man ska ha växter i trädgården , att allt trivs ju inte överallt utan ett tips är att titta på vad det är som växer bra i trädgården och i omgivningen runtomkring.













Till Rosendahls trädgårdar tar man sig lättast med spårvagnen som går ut till Djurgården och det är ett fantastiskt ställe att besöka under alla årstider tycker jag .

.......

Pernilla

Foto : Pernilla.N / PIAZZAN


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar