5 augusti 2015

Ny soffa och nytt soffbord


Ja , det är dags att skaffa ny soffa och nytt soffbord här hemma och det har det varit det ett bra tag nu men det är inget som känns riktigt rätt eller snyggt . Ofta brukar man ju ha en ganska tydlig bild över vad man vill ha , men den här gången hittar jag ingen inspiration alls så nu hoppas jag på att jag ska få ny inspiration och lite nya idéer när jag snart besöker Formex. 

Och fram till dess ska jag sätta mig och leta inspiration på nätet , på Pinterest och så gå igenom  bilder jag själv fotograferat  och försöka komma underfund med vad det ska vara för modell, stil, färg,, material och typ av ben  på soffan och såklart också hur stor summa man är beredd på att ge.

Jag har ju klätt om en schäslong , daggbädd  nu i sommar  som stått här hemma i många år , i ett mörkblått tyg , så det får väl bli den som blir utgångspunkten för allt det andra. Benen ska  förresten bytas på den , så är det ngn som vet var man hittar snygga ben till den så får ni gärna tipsa mig. 

Bilderna på möblerna i dagens inlägg  är från Fogias showroom uppe i stockholm , där jag var på pressvisning tidigare i början av året och de har en hel del snyggt  när det  det gäller  soffor och soffbord.
















.....
Pernilla

Foto :  Pernilla. N / PIAZZAN




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar