2 augusti 2015

Det där med att byta miljö


Att ha förmånen att få byta miljö under några veckor och helger under sommaren är  verkligen något jag uppskattar mer och mer för varje år. Jag som vanligtvis bor och tillbringar mina dagar i storstaden tycker det är så skönt att få återvända till min hemstad Gränna och hälsa på hemma hos  föräldrarna och så tillbringa dagar på sommarstället som även det ligger strax utanför Gränna . Här har man kossor och skogen som grannar och vanligtvis brukar jag kalla det för ett riktigt fjärilsparadis , denna sommar har nog varit för regnig och kall , men annars man brukar kunna boka av många av de fjärilar vi har i Sverige om man befinner sig här.


Och här har jag också tillgång till en gigantisk trädgård , som jag älskar , men som också kräver massor av jobb, så framöver måste nog en del av rabatterna bort , då ingen  bor här på heltid och kan ta hand om det , på det sätt som min älskade farfar gjorde förr.

Men nu är det dags att återvända till Göteborg igen , semestern är slut för den här sommaren men jag hade mer än gärna stannat här på landet några veckor till men som tur var är det snart helg igen så man kan återvända och njuta lite till av det där livet på landet .


.......

Kram på er och ha en fin söndagkväll.
Pernilla


Foto : Pernilla.N / PIAZZAN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar