13 juni 2015

Mon Amie - till sommarens fika



Jag blev verkligen jätteglad när jag i veckan kunde hämta ut en liten present på posten och det var Rörtrands nya vackra kanna i serien Mon Amie som låg i paketet.Det klassiska mönstret med den blåa blomman , som  skapades en regnig midsommarafton 1952 av Marianna Westman har jag många minnen till.

Kannan, tillsammans med ett tårtfat och någon skål ska vara nya delar i serien Mon Amie och är formgivna av Anna Lerinder. 



Jag tänker att det ska bli många glas jordgubbssaft som ska serveras ur den här kannan i sommar och sen tror jag att jag ska ta och härmas och köpa och ge bort några av dessa kannor i egna sommarpresenter framöver .Tror att det ä fler än jag som skulle bli glad av en kanna från Klassiska Mon Amie till sommarens alla kalas .





........
Pernilla


Foto : Pernilla.N / PIAZZAN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar