30 november 2014

Julmarknad på Gunneboslott




Tanken var att ta en promenad i solen uppe vid Gunnebo idag för att känna av lite hur jag mår,  då jag legat nerbäddad och varit sjuk i över en vecka nu .

Men söndagspromenaden blev istället ett julmarknadsbesök , då promenadstråket går igenom Gunneboslott och trädgårdar , där det i helgen var dags för deras årliga julmarknad.
Något som jag helt missa , men det var många, många andra som inte gjort det .



Och har ni sett vilka  vackra julkärvar de hade , de vackraste jag sett iallafall.Likadant var dörrkransarna som hängde på alla dörrar väldigt fina. Såg att de hade haft kransbindarkurser tidigare och det tror jag att jag ska vara med på nästa år om de har igen .








Och ville man kunde man åka häst och vagn efter de här sötnosarna och en eldjonglör och guidad slottsvisning kunde man också sysselsätta sig med .



Fast det gjorde absolut inget att söndagspromenaden genererade i en påse  med godsaker som fick följa med hem .

Och det behövdes några goda lussebullar från Gunnebocafeet att kalasa på här i eftermiddag , för väl hemma igen var jag helt slut och fick krypa ner under täcket igen och det kändes som febern kom tillbaka och jag suckar , för nu har jag ingen lust alls att vara sjuk mer.

......
Pernilla
Foto : Pernilla. N / PIAZZAN





1 kommentar: