28 september 2014

I Växjö


Det är inte många helger som spenderas i Göteborg just nu för min del . Det fars hit och dit varenda helg och denna helgen var det dags för ett besök i Växjö där  jag och mamma besökte min syster.Både min  mamma och min syster är duktiga på att laga god mat  och igår  bjöds vi på pasta vongole med chokladfondant till efterrätt -fasligt gott alltihop och som alltid hemma hos min syster  serveras maten på vackert porslin och med en fin dukning.

Det är över 20 år sedan jag bodde i samma ort  som  mina föräldrar och syster och ofta kan jag sakna det där med att bara kunna "titta över på en middag " eller  ta en promenad efter jobbet och umgås,  utan att först behöva tillbringa några timmar i bil.

Hur är det med er. Har ni släkten boende i närheten ? 

.......
Pernilla

Foto : Pernilla .N / PIAZZAN




1 kommentar:

  1. Vad gott det ser ut! Nej, vi har ingen släkt nära. Vi flyttade ju först till Spanien, och därefter till Skåne. Övrig släkt och familj bor på annat håll.
    Kram
    Rebecca

    SvaraRadera