26 september 2014

Höst i trädgården



Jag sitter och läser om hur man kan föröka pipranka och blåregn . Jag klippte av några små skott av dessa växter när jag var och besökte min syster och svåger  förra helgen .

Jag kan läsa mig till att blåregnet ska vara ganska enkelt , bara att stoppa ner kvistarna i en kruka  med jord och sätta en plastpåse över ,sen får inget blad vidrör varandra, men förutom det ska det inte vara något speciellt att tänka på , så det kanske jag kan lyckas med . Piprankan verkar det däremot svårare med.
Är det någon av er som lyckats får ni gärna berätta hur ni gjorde.








I den lummiga trädgården som tillhör det här huset växer blommor blandat med bärbuskar och frukträd och som skapar en väldigt vackert och levande trädgård och fastän vi är i slutet av september fanns det fullt av både hallon och björnbär kvar på buskarna. Min egna björnbärsbuske på sommartorpet har jag inte lyckats få ett enda björnbär på, Får nog fundera på om det är dags att plantera en ny p en soligare plats nästa år.





Och det där med att tillbringa tid i en trädgård en höstdag , när det regnar fint , fint , fast ännu är riktigt grönt och varmt ute är riktigt mysigt  tycker jag.
......

Pernilla

2 kommentarer:

  1. Fina bilder! Visst kan det vara mysigt att pyssla i trädgården även nu på hösten, kram Suss

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder och en dag i trädgården en skön höstdag är det inte mycket som slår!
    Ha nu en skön helg...
    Varm kram,
    Titti

    SvaraRadera