30 augusti 2014

Marrakeshdesign


Godkväll !

Det kan inte varit många av er som missat de vackra plattorna från marrakesh som synt mycket i inredning de senaste åren . Här i Göteborg är vi ju bortskämda med att ha   Marakkechdesigns butik  där man har chans att få se plattorna på riktigt och inte bara på nätet .
( Den ligger för övrigt snudd på granne med Inredningsbutikerna Floramor och Krukatös och Artilleriet ) 

En fantastisk liten butik där man hittar Marrakechdesigns  utbud av plattor , men även inredningsdetaljer , brickbord och fantastiskt fina mattor.




Själv var jag där för ett tag sen och tittade på plattorna . Har en liten fundering på två projekt till sommarstället  och tänkte att marrakeshplattorna med något av de klassiskt fina franska eller arabiska mönster skulle bli jättefint till det .
Men sen har det varit fullt upp hela sommaren och det har fått stå tillbaka men nu när det börjar bli lite lugnare funderar jag på om man skulle ta tag i någon av ideérna.
Ett av projeketen jag tänkte mig är att det skulle  vara fint att ha plattor just i badrummet , men kanske bara i duschdelen .
Ingen större yta med andra ord , men jag tror det skulle  bli väldigt fint.













......
Pernilla

Foto : Pernilla / PIAZZAN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar