31 augusti 2014

Krukorna man planterar i spelar stor roll




Det är söndag och dags för en söndagsbild till Fabriken och eftersom jag tog så fantastiskt mycket fina bilder på Zetas trädgård och som är så fina  inspirationskällor  , så delar jag med mig av några bilder till här på bloggen .

Vilken kruka eller planteringskärl man planterar i spelar ju stor roll för utseendet och såklart för hur växterna mår och växer.När det gäller utseendemässigt  gillar jag när man använder sig av stora  krukor och  när man planterar en  grupp samma växter i ett större fat/ bricka med låg kant.



Den här varianten av salvia köpte jag en stor planta av i  somras och som jag har i en stor rottingkorg på sommarstället , men den måste jag nog ta och plantera ut  vid nästa besök där , då jag inte har något bra ställe att vinterförvara den i kruka.


Man hittar mycket fina krukor på många handelsträdgårdar och Zetas trädgård är inget undantag. Det finns så mycket snyggt så det blir  svårt att välja vad man ska han när man gör ett besök här,  tycker jag.







Ha en fin söndag .
......
Pernilla

Foto : Pernilla / PIAZZAN

Och vill ni se fler söndagsbilder från Fabriken kan ni klicka in HÄR.

5 kommentarer:

  1. Lovely bilder, en dröm att få åka dit!:)
    Tack för all inspiration! Älskar din blogg:)

    Kram
    Adela

    SvaraRadera
  2. Tack för dina fina ord....och ett besök på Zetas är verkligen att rekommendera.

    / Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Zetas är så mysigt.Jag har bara varit där en gång men åker gärna dit många gånger:)Kram

    SvaraRadera
  4. Vi har besökt Zetas en gång, men jag åker gärna dit igen. Tyvärr ligger det lite för långt bort så jag får njuta av Hedentorp eller Löddeköpinge planskola så länge. Lite i samma stil fast mycket mindre. Passar på att kika lite extra på dina fina bilder. Kram Anita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ni har ju så mycket fint därnere i skåne , såg att det var trädgårdsutställning på sofiero i helgen Hedentorps plantskola är ju fantastiskt fint det med och du har säkert sett mina bilder därifrån här på bloggen . Däremot Löddeköpingsplantskola står fortfarande kvar på min lista över ställen att besöka ...:) / Ha en fin vecka Anita / Kram Pernilla

      Radera