19 augusti 2014

Kähler

Jag får en massa mail om att ni vill se mer från Formex , så idag blir det lite bilder från ännu ett danskt designföretag och denna gång är det  Kähler. Ett danskt företag som funnits sedan 1839 och  på senaste åren har deras stilrena keramik synts mycket runt  jul med sin prisbelönta serie Cono .


På Formex visade Kähler upp sin nya skrivbordserie Offcina  för hemmakontoret  , med rustika och kantiga former som om de var uthuggna ur en klippa.Jag tycker  framför allt tejphållaren var jättefin och blev överlycklig när jag fann den i min presspåse.

Stort tack för den gåvan Kähler! 




I Kählers prisbelönta serie Cono får nu ljusstakarna med former av kottar och granar , sällskap av nya bladskålar i form av ek, bok och lönnlöv.Perfekta att lägga julgodiset på kanske.



Och nytt för hösten var även ljusstaken Globo som tillverkats i färgerna granitgrå och terrakotta och som med det färgvalet ska påminna om nerfallna löv och vacker småsten i skogarna.Vacker som ett stilleben eller samlade i grupp och den här ljusstaken är jag ganska säker på att vi kommer få se en hel del av och den är redan flitigt ombloggad som exempelvis Frida på Trendenser som i sin återkommande söndagssummering har med ljusstaken Globo denna veckan.

......
Pernilla 

Foto : Pernilla.N / PIAZZAN

2 kommentarer:

  1. Jag har önskat mig en vas med grå ränder när jag fyller år. Dom har så fin form- Kram Anita

    SvaraRadera
  2. Tack för inspiration och att u delar med dig. Må gott.

    SvaraRadera