24 augusti 2014

En riktig pärla


Jag har visat bilder ifrån Gunneboslott många gånger nu  på bloggen . Men det är verkligen ett favoritställe för mig och det är dessutom så kul att gå runt och fotografera här. 

Gunnebo ligger ju en liten bit utanför Göteborg i Mölndals kommun och det tar kanske 15 minuter att ta sig hit med bil från centrala stan. 

Förutom slottsguidning, vackra vyer , underbara köksland och ett fantastiskt cafe , där man även kan inta  lunchbuffe , så ligger det ett stall i närheten och också ett motionsspår .
Ett perfekt utflyktsmål med andra ord.

Jag såg dessutom att man hade kransbindningskurser tillsammans med deras trädgårdsmästare som jag blev lite nyfiken på . Ska nog ta och titta på om det är datum som jag kan .














......
Pernilla

Foto : Pernilla / PIAZZAN

1 kommentar:

  1. Det ser ut att var ett riktigt mysigt ställe. Tack för utflyktstipset och någon gång när jag besöker den västra kusten ska jag nog hitta dit:) Kram

    SvaraRadera