1 juni 2014

Hemma i hallen


Foto : Pernilla.N. / Piazzan
En klarblå himmel och måsskrik vaknar vi upp till här i Göteborg denna första junimorgon och jag konstaterar att de där skira hundkexen som fick en plats här hemma igår i hallen tillsammans med klassiska ljusstaken i glas och läder från Holmegaard ,som låg i  goodiebagen från  Bloggforum ,  måste tyvärr  ut på grund av allergi .

Och som alltid sätter min allergi igång med dunder och brak nu , så är det alltid i Juni , med en riktig kulm runt midsommar, men som tur är finns det tabletter som lindrar en hel del .
Hur har ni det med pollen och gräsallergi, känner ni av det också ? 

Fin Söndag till er 

Och fler söndagsbilder hittar ni på Fabriken 


4 kommentarer:

  1. Oj, jag har precis plockat in såna jag med. Är inte själv allergisk, men får se om de andra reagerar...

    Ha en bra dag!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Så fint med hundkex i vasen
    Men förstår att med allergi så är det en jobbig tid nu

    Ha en fin söndag. // Lissen

    SvaraRadera
  3. Vad jobbigt med allergi, är själv förskonad, men stora dottern reagerar som du, så nu är det jobbigt för henne.
    Tur det finns medicin om den hjälper! Synd att du inte kunde komma på vår lilla bloggdate, det hade varit så trevligt.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Ja nog är det något som satt i gång för fullt nu i dagarna... Fast just nu är det bara kli och dropp från nosen. Alltid värre när ögonen börjar klia och svullna tycker jag.

    Jag tänkte gå en promenad och plocka lupiner lite senare idag. De får bära eller brista ;)

    Kram tina

    SvaraRadera