1 juni 2014

Drömmen om hundra citrusträd

Foto : Pernilla.N / Piazzan
De går alldeles för fort de där lediga dagarna och man får verkligen mersmak på att vara ledig och ideer på vad man vill besöka för platser i sommar börjar spira.

Ett av mina favoritställen i närheten av Göteborg som jag gärna besöker är Gunneboslott 
( och som ni som följer bloggen har sett många bilder ifrån ) .
Förra helgen  tog jag en långpromenad i området och passerade då genom slottsträdgården där en salig blandning av fikagäster, bröllopspar och motionärer samsades.



Den här gången blev det ingen fika för min del , men jag läste precis på en av konditornas  instagramkonto @Enikö Farkas att de är nominerade till året hållbara cafe .Kul och hoppas  de tar hem det för det är de värda.

Och uppe vid orangeriet förra helgen stod lagerträd och olivträd samlade redo för att skjutsas ut denna söndag då men hade temat "Drömmen om hundra citrusträd " och där trädgårdens exotiska träd placerades ut i parken, något som jag själv missade , men får väl försöka komma ihåg det till nästa  år, 
jag gillar ju det där med att höra historien bakom ting .





Skön söndagkväll till er .
.......
Pernilla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar