3 maj 2014

I blåa toner ...

Foto. Pernilla / Piazzan


Godmorgon !

Här i Göteborg har vi vaknat upp till en strålande blå himmel  idag igen , underbart.
Jag har startat morgonen med att ta en liten städtimme och även  placerat ut lite nya blommor.Här  i vardagsrummet fick en blå hortensia i en stor korg ta plats , fint till de blåa och gråa vaserna från danska Broste. ...och när det gäller dansk design, ska jag faktiskt åka och hämta två nya "danskar" som jag önskat mig länge och som nu ska få flytta in här hemma. 


Ha en fin lördag.

......
Pernilla

2 kommentarer:

  1. Hortensia, det är faktiskt en underskattad blomma. Jag har alltid förknippat den med "gammalt" för min mormor hade alltid Hortensior hemma. Men precis som Pelargonen så känns det som att den har fått ta plats igen. Den är fin i färgen och den fyller ju ut väldigt bra. Så mer Hortensior åt folket helt enkelt. Ha en fin lördag./fruVendela

    SvaraRadera
  2. Önskar vi hade mer utbud av fina blommor och mer roliga växter i vår lilla stad.
    Snyggt!
    Kram

    SvaraRadera