5 september 2013

Alunrot

Foto :Pernilla / Piazzan


Det tenderar att bli mer blommor än inredning här på bloggen Men jag älskar ju de där med växter och kan inte låta bli att dela med mig av bilder .

Jag har fått mängder av mail där ni undrar vad det var för växt jag visade på instgram häromdagen och det var inget konstigare än en vanlig alunrot .Just denna hade väldigt svarta blad .



Det finns  ju en mängd varianter och som ni ser på nedersta bilden har jag precis köpt mig två nya. En svart och en röd .Det är ju egentligen uteväxter och tanken är att de ska planteras på lilla balkongen .Men jag tror de får göra en liten mellanladdning på köksbordet .De var riktigt fina i Tine.K.Krukorna .






9 kommentarer:

  1. Snyggt och snyggt till Tine K krukorna.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Åååå så snygga! Såg såna vid matbutiken idag. Vet du hur länge kan man ha dem ute, med tanke på frost?
    Kram /Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är perenna Maria. Jag har dem i rabatter på landet . de vissnar ner men kommer igen sen .

      Radera
  3. Väldigt fina krukor. Jag är också förtjust i alunrot. Härligt höstliga färger.
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är Tine.K krukor ..som jag egentligen var lite trött på ..men så blev det något annat med alunroten i ....de finns även i vitt :)

      Radera
  4. Snyggt med lite nytt i krukorna. Även jag är ju en riktig blomälskare ♡
    Kram Victoria

    SvaraRadera