12 april 2013

Lite av vad som följde med hem förra lördagen

Foto : Pernilla/ Piazzan

Nu hålls det på här igen ....det flyttas saker från punkt A till punkt B och så tillbaka igen ..*skrattar.

Bland annat har det här satsbordet som jag köpte förra veckan på PB Home/ Casa Linné  i Trollhättan fått flytta in.
( Ja,efter att de fått en omgång med svart färg, hade någon beigevit färg men den hade jag  tänkt bort redan när jag köpte det ) .



..och så ytterligare än ask ,denna gång en i vackert glas med lock i mässing.






Men nu vet jag inte riktigt hur jag ska ha det här hemma ....så fortsätter väl kånka runt ett tag här i helgen.

Ha en fin fredag !
Kram 
Pernilla


Satsbord och glasask , Casa Linné/ PB Home. Silverask ,Gekås. 
Glasvas Svenskt Tenn.  Dammejeanne Broste


21 kommentarer:

  1. Fint! Allt det där kunde få bo hemma hos med :)

    /s

    SvaraRadera
  2. Hvor ser det fint ud.
    Må jeg spørge dig - hvor har du købt den lækre bog der ligger på det lille bord?

    ha god dag :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den har jag köpt i en butik som lagt ner här i Göteborg ..men jag har sett den i andra butiker ..men kan inte komma ihåg var just nu ( återkommer om jag kommer ihåg ) däremot står det Villacollection.Denmark i den så pröva att googla på det ..

      Radera
    2. tusind tak :-)

      Radera
  3. Inte ett dugg avis på att du var på PB Home, nääääeee då!!... Och inte ett dugg avis på det där ursnygga satsbordet och den fina glasasken i kristall... Näääee då! INTE ETT DUGG! Hrrrmf...
    Kram o ha en fin dag! Judita

    SvaraRadera
  4. Alltså den där asken! Ljuvlig! Tänkte på dig häromdagen när jag var inne i den nyöppnade Lisbeth Dahl- affären här i Malmö för där fanns fyrkantiga glaslådor i olika storlekar. Jättefina!

    Ha en härlig fredag!

    SvaraRadera
  5. Vad snyggt med mässingslock. Det har jag nog inte sett förut. Jag är sååååå inne i en mässingsffas just nu och blir mycket förtjust i dina bilder.

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Beautiful! Where did you buy the Anton Corbijn poster?

    SvaraRadera
  7. Att kånka saker är min favoritsysselsättning:) men vad fint det blev. Kanske du kan sluta kånka nu. Min favorit är de små orkideerna i den runda vasen. Ha det bra.
    Linnea

    SvaraRadera
  8. Hej ..
    Va snyggt ;)
    Var har du köpt den stora flaskan ?
    Superfin

    SvaraRadera
    Svar
    1. BROSTE COPENHAGENS BUTIK uppe i Stockholm ....den är ännu vackrare verkligheten ...

      Radera
  9. Hahahah det där känner jag igen... från A till B och tillbaka :-) Superfina grejer!! Anton Corbijn gillar jag också!! Ha en riktigt bra fredag!

    SvaraRadera
  10. Så fint allt ser ut! Ha en skön helg. /Elina

    SvaraRadera
  11. Oo fiint! Väldigt fint satsbord! Intressant det där med trendföreläsning :)

    Kram

    SvaraRadera
  12. Oh la la....så snyggt! Allt passar jättefint ihop.

    Trevlig helg!

    KRAM

    SvaraRadera
  13. Å, älskar glasasken med mässingslocket!

    SvaraRadera
  14. Fantastisk liten ask, eller skål? med mässingslocket!
    Urfin!

    Kram till dig från mig,
    som just kommit hem från en Göteborgsweekend :)

    SvaraRadera