19 februari 2012

Tänkt att bli något vackert och gott..

 ....av de här små skotten.
Jag har petat ner en påse kronärstkocksfrön som har satt igång  att växa .....( man ska förodla dessa inomhus ) och förhoppningsvis fortsätter de med detta så att det går att skörda egna kronärtskockor på landet i höst.

 Vi får väl se hur det går.

 och varje år när jag plockar fram fröpåsarna och börjar så, börjar jag drömma om att ha tillgång till ett eget växhus där man kan driva fram en massa plantor......hade ju varit  så kul!!




9 kommentarer:

  1. Oj, vad det gror hos dig! Grattis! Kronärtskocka är så himla gott, jag har dock aldrig sått egna. Borde nog testa det.
    Kram på dig.

    SvaraRadera
  2. Spännande att se hur goda dem blir :-) Jag hade gärna också haft ett växthus med massor av plantor, krukor och så en härlig sittgrupp i rotting som man jan sitta och njuta i!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hihi lyckliga dig som lyckas hihi för här skulle det inte växa något alls
    Jag vill även önska dig en kanon trevlig söndag!!
    Kram i massor!!

    SvaraRadera
  4. Tusen takk for hyggelig hilsen hos meg.
    Så fin blogg du har her. Her kommer jeg tilbake :)

    Ha en fin søndagskveld

    SvaraRadera
  5. Men vd fina foton! Hur gör du? Hur redigerar du dem?
    Kram

    SvaraRadera
  6. åååå vad jag längtar efter våren och sommaren..vad spännande med din odling :)

    kram

    SvaraRadera
  7. Nu är jag väldigt imponerad! :)
    Jag har inga gröna fingrar alls, skulle aldrig få något att växa sådär!
    Ha en fin ny vecka!
    Kram!
    Anne

    SvaraRadera
  8. Jag drömmer också om ett eget växthus ! En vacker dag så...:)
    Härliga bilder !

    SvaraRadera
  9. Blir sugen på att sätta fingrarna i jorden! Ett växthus finns i mina drömmar också :o)

    //Linda

    SvaraRadera