2 juli 2017

Trip2garden -ett besök på Håkesgård utanför Varberg



Det blev mitt andra besök hos Marie och hennes fina trädgård i helgen . Mitt senaste besök var för två  år sedan och de bilderna jag tog då på Maries växthus är några av de bilder som laddas ner allra mest från mitt pinterest konto- det är verkligen  så vackert ( och jag har såklart tagit lite nya bilder för at visa hur det ser ut nu men de kommer i inlägg framöver ) 

Marie @hakesgard som driver trip2garden tillsammans med Viktoria @lillagrona_viktoria är så generösa och öppnar upp sin trädgårdar visa helger under året  - tyvärr har jag inte lyckats pricka in så jag har kunnat besöka Viktorias trädgård men hoppas på att det kan bli tillfälle denna sommar .


Förutom en massa vackra växter och blommor finns här en liten butik med blommor och inredning och så ingår en mycket god fika i entreavgiften och det är just när man slår sig ner där med koppen kaffe och verkligen stannar upp och tittar som man verkligen ser vackra kombinationer . Det är en trädgård som  känns mycket levande och där klängrosor och clematis växer samman med träden och man hittar mycket gamal plåt som hon planterat vackra blommor i och för egen del hittar jag mycket av de växter och blommor som vi har på landet.


Det hade tillkommit en hel del nytt sen jag jag besökte trädgården senast och det har jag såklart tagit bilder på med , men även det får ni se en annan dag. 











Jag kan varmt rekommendera att hålla utkik efter människor som håller sina trädgårdar öppna för allmänheten Det är otroligt inspirerande att få gå runt och titta på hur andra har  det och man blir alltid full av idéer.

Stort tack för att du öppnar upp din trädgård Marie .

Vill ni se fler bilder från trädgården så håll utkik i veckan . Ha nu en fin måndag.
Både ni som har semester och ni som jobbar .

............

Kram 

Pernilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar