27 december 2016

Julhelgen



Hoppas att ni haft en fin julhelg . Själv hade jag svårt att hitta någon riktigt julkänsla i år, vet inte varför men det kanske beror på att jag bara är ledig över juldagarna och nu  är tillbaka I Göteborg igen för att jobba.  Men som vanlig firade vi julen i min hemstad Gränna och som alltid traskar  vi i familjen upp på Grännaberget  för att tillsammans med många andra ringa in julen , drick glögg och höra en årskrönika uppe vid den klockstapel som fnnns där . Tycker denna traditionen är så fin och blir också så nyfiken på om den finns någon annanstans i vårt land ( hör gärna av er och berätta om det är så ) .


Därefter var det julmat, julklappar , julklappspel ihop med familj och släkt som gällde och som alltid blir det mycket skratt och är väldigt trevligt när vi ses . På annandagen tog vi oss in till Jönköping för att kolla in mellandagsrean - och det var längesen jag var på mellandagsrea och oj vad folk det var , men jag lyckades shoppa en hel del .









Men nu är det några dagars jobb som väntar för min del . 

God fortsättning på er !


Kram
...
Pernilla 

Foto : Pernilla.N / PIAZZAN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar