20 september 2016

Sten Visingsö


Jag var hemma i Gränna i helgen och på lördagen tog jag och mamma färjan över till Visingsö som hade skördefest . På Visingsö har jag tillbringat många somrar i tonåren så det finns många roliga och fina minnen förknippat med den här ön för min del.

Det här året hade jag läst att någon tagit hand om och renoverat upp den gamla smedjan på ön och nu öppnat upp inredningsbutiken Sten Visingsö  . Mamma och jag var  nyfikna och tog oss en tur även dit under lördagen och det var ett fantastiskt jobb man gjort med smedjan och utbudet man hittade i butiken var av märken som Bruka, Irishantverk , Ernst , Paradisverkstaden och här fanns en blandning av vackra plädar,  krukor , kalkitirfärg, ljusstakar , kläder m,m. - ett väldigt smakfullt utbud tyckte jag. Så har ni vägarna förbi Visingsö kan jag varmt rekommendera ett besök här -och butiken hittar man mittemot öns mataffär.
















......

Pernilla


Foto : Pernilla.N / PIAZZAN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar