2 september 2016

Mimou - vackra ting med eftertanke kring tillverkning .




Ni som följer mig på instagram @piazzan såg att jag var förbi Mimous pressvisning i Kungsträdgården förra veckan och jag blev verkligen förtjust i produkterna som vi fick presenterade för oss och som alltid är det så intressant att höra historier bakom design och tillverkning .

 Mimou är ett företag som förutom att tingen ska vara vackra också har ett mycket medvetet tänk kring hur tillverkningen går till och egenskaper som att det är så energisnålt och fritt från bekämpningsmedel som möjligt vid tillverkningen är väldigt viktiga men även att ser man  till att försöka tillvara ta gamla traditionella  hantverkstraditioner- underbart tänk tycker jag och såklart helt rätt i tiden.



Jag blev väldigt förjust i Mimous produkter och särkilt i det handgjutna och handmålade porslinet Pure och stora favoriten hos mig blev stänkmönstert Stain som är en av höstens nyhet .
Även de nya handvävda kuddarna i silke och hampa och ett överkast infärgat av bark utifrån någon gammal traditionell tahiländsk hantverkstradition tyckte jag var väldigt fint.

















.....
Pernilla

Fotograf : Pernilla.N / PIAZZAN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar