5 augusti 2016

Vad inspireras du av ?


När man  som jag haft  koll på inredningsvärlden under  några år kan man numera oftast se direkt vem som stylat bilder eller inredningreportage - att se vem som fotograferat   är dock inte alltid lika lätt.
Alla stylister  sätter sin egna prägel även om mycket inom branschen såklart påminner om varandra .

Jag älskar att inspireras av andra  ( och det är ju huvudsyftet med min denna blogg  att just inspirera ) men sen tycker jag att det är viktigt att men gör det till sitt och inte alltid kopierar rakt av - det har jag faktiskt riktigt svårt för och tycker det är rent av  urtrist när jag bläddrar igenom instagramflöden där hem efter hem ser snudd på exakt likadana ut , med samma vaser, ljusstakar , mattor , soffbord etc. - men det är väl tur att vi är olika .


För att själv hitta  inspiration till fotograferingar och jobb inspireras jag som så många andra av vår natur men jag gillar också att besöka miljöer som inte alltid i första hand förknippas med inredning, men där man kan mötas av kreativitet och vackra saker och det har jag sett till att göra  under mina semesterveckor den här sommaren Bilderna idag är från min första semesterdag där jag gjorde ett besök på en väldigt inspirerande plats . Var jag var och  ännu fler bilder kommer framöver . Nu ska jag ta och njuta av den här kvällen.




........

Kram på er !
Pernilla 


Foto : Pernilla.N / PIAZZAN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar