14 augusti 2016

Ett mysigt krypin


Det var fasligt vad det var segt att komma igång med bloggen efter att tagit det ganska lugnt under sommaren med blogginlägg. Men det duggar inte tätt med inredningsnyheter just nu - det känns som alla väntar in kommande  mässor och pressdagar och det  jag ser verkligen fram  emot -känner att jag vill sen en massa nytt och inspireras.

Under sommaren är det mest inspiration till trädgården jag hittat och jag slås där hela tiden av hur vi numera verkligen anlägger mycket trädgårdar där vi skapar "små rum " i trädgården ,allt utifrån  vilka olika behov vi har .

I sommarhuset  rörde vi oss i en cirkel i trädgården under dagarna . Vi började inta frukosten i  ett väderstreck i trädgården och sen blev det ett väderstreck för varje måltid under dagen .

 Precis innan jag gick på semester besökte jag en trädgård där man gjort ett litet mysigt krypin genom att mura upp murar och  bänkar och sett till att det växte vackra röda klätterosor som täckte väggar och tak - ett ställe där jag  gärna hade suttit och tagit eftermddagskaffe.







........

Pernilla 


Foto : Pernilla.N / PIAZZAN




1 kommentar: