2 juli 2016

Rosens dag - Rosor i Trädgårdsföreningen


Idag bjöd Trädgårdföreningen in till Rosfest här i Göteborg på rosens dag ( och som jag har som tradition att besöka om jag är hemma  )vid den här tiden på året blommor ju de flesta rosornas som allra mest . Jag brukar ta vägen  genom trädgårdsföreningen ganska ofta andra dagar med för att titta på alla vackra rosor och försöka hitta ny favoriter att plantera i trädgården och jag fastnar för olika rosor varje gång -Det finns ju en oändlig variation av dem. 

Det som är bra när man går i  trädgårdsföreningen är att det sitter alltid en skylt vid varje ros med det latinska namnet på  Tyvärr glömde jag fota av namnen på dagens rosor så vill ni veta namnen får ni maila så får jag titta nästa gång jag besöker Trädgårdsföreningen. 





























Nu sitter jag här och googlar på tusen trädgårdar .Vartannat år öppnar  ju en massa människor upp sina trädgårdar för allmänheten en viss dag och imorgon är det dag för detta evenemang igen och jag blev lite sugen på att ta mig en tur, så är det ngn av er som har tips på någon trädgård att besöka imorgon 
( Halland, Västra götaland, småland eller runt Laholm ) så får ni mer än gärna höra av er . Här eller på instagram @piazzan.  Piazzanblogg@gmail.com.

Ha en fin lördagkväll.
.......
Pernilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar