27 april 2016

Palissade


Jag har någon speciell kärlek till den gröna färgen så dessa olivgröna utemöblerna Palissade från danska HAY designade av Ronan och Erwin Bouroullec föll mig såklart i smaken , både vad det gäller designen och färgen . Jag provsatt stolarna  uppe på möbelmässan tidigare i år och skulle mycket väl kunna tänka mig att  placera dessa i en vacker trädgård eller på en balkong . 

Men som alltid när det gäller trädgårdsmöbler dyker alltid praktiska tankar  upp hos mig som;  hur lätta är möblerna att förvara vintertid , är de stapelbara. Ganska trista frågor men också viktiga. En annan sak jag konstaterar är att utemöbler i stål har en tendens att bli otroligt varma om de står direkt i solen hela dagarna , så då behövs dynor att lägga på eller hitta  placering där det inte är sol hela tiden.







........

Pernilla 

Foto  :HAY 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar