13 april 2016

Att drömma om lite designmöbler


På  Stockholm Furniture & Light Fair som jag besökte i februari  presenterades en nytolkning av Erik Jørgensen klassiska designsoffa Hector  gjord av norska världskända desigduon Anderssen & Voll och jag som är svag för det där med brunt läder hade mer än gärna köpt den här om plånboken hade tillåtit det .
 ( och tänk att 2016 var året då min åsikt om skinnsoffor  tydligen gjorde en helomvändning  :) ) 

Erik Jørgensen Möbelfabrik A/S har under också tillsammans med svenska designen Monika Förster tagit fram ett nytt soffbord som framför allt är tänk att matcha deras ikonsoffa Savannah och som  är supersnyggt det också.Soffbordet tillverkas i olika träsorter och bordsplattan går även att få i Granit .


Ja , det var en soffa och soffbord jag gärna drömmer om och skulle schäslongen /daggbädden här hemma bytas ut och vardagsrummet hade utökats rejält i yta hade ju inte Erik Jørgensen daggbädd  Delphi varit fel alls - den hamnar nog allra högst upp på min drömlista för , åh var snygg den är .



Ja, det var lite av vad jag drömmer om en onsdagskväll i April .

Hoppas ni har en fin kväll.

........


Pernilla 

Pressbilder från Erik Jørgensen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar