27 mars 2016

Gräver upp snödroppar



Hoppas ni har fina påskdagar . Själv har jag tillbringat dagen på i trädgården på landet och räfsat och klippt i rabatterna och kört bort lass efter lass med löv och bortklippta torkade växter och blad. 

På vägen till "avlastningstället" växte en massa snödroppar så på varje tur tillbaka med skottkärran grävde jag upp några tuvor med snödroppar som jag sen planterat inne i trädgården.

Jag har gjort såhär förut men inte lyckats sådär jättebra men jag var tvungen att testa igen för det är så vackert när snödroppar sticker upp ur gräsmattan tycker jag  - så nu håller jag tummarna för att det ska lyckas den här gången.



Ha en fin kväll.

Här får det bli kaffe och en bit av påsktårtan tror jag .

.....
Pernilla 

Foto : Pernilla.N / PIAZZAN 
Snödroppar 
Trädgård
Garden 

1 kommentar:

  1. Hoppas det lyckas med snödropparna den här gången. Jag tror att de helst vill stå lite i skuggan.
    Ha det gott!
    Susanne

    SvaraRadera