26 januari 2016

Makraméampel



Jag skrev ju att jag såg massor med amplar på Formex förra veckan och framförallt amplar i makramé   som de här jag visar på bilderna ikväll. 



Amplar  kom ju stort redan i fjol men nu tyckte  jag i stort sett alla företag som ställde ut på Formex hade någon variant av makraméampel i sitt sortiment .Amplar  är inget jag kommer inredda med här hemma men jag  funderar lite på om det skulle kunna vara ngt att ha i vårt uterum på landet . Jag  får väl fundera lite och då  kanske man skulle ta upp de gamla syslöjskunskaperna, för klarade man av att göra makraméskärp som 12 åring borde man ju kunna fixa en ampel nu tänker jag. Men det kanske är någon av er som har koll på hur svårt det är med makramé? 


Makraméamplarna på bilderna tog jag i Wikholmsmonter under Formexdagarna.



.........

Pernilla


Foto : Pernilla. N / PIAZZAN
MAkraméampel
Wikholm 
Formex 2016

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar