31 januari 2016

Keramik från Paradisverkstaden

Såklart blev det ett besök i Paradisverkstadens monter på Formex för min del där jag träffade Hannah Paradis som gick igenom Paradisverkstadens nyheter 2016. Paradivserkstaden är ju ett familjeägt företag som till vardags håller till på Öland .  Hannah Paradis hade inför denna säsong designat en ny keramikserie Horisont med ett abstrakt mönster i blått och svart på vackra kärl, krukor och fat för matlagning och växter. Finast av alla var kannan med tillhörande kaffefilter tycker jag och den fina lampan med formen som en svamp.









Paradisverkstadens keramik är en stor favorit hos mig och det blir att jag införskaffar något nytt ur kollektionen varje år . Vill ni se bilder från mitt besök på Pardisverkstaden på Öland i somras kan ni klicka HÄR eller HÄR    och jag kommer på att jag har ännu fler bilder på minneskort som jag kan visa framöver .

Hoppas ni har en fin söndag .
Kram på er .

........
Pernilla 


Foto : Pernilla.N / PIAZZAN
Pressbilder Paradisverkstaden 
Paradisverkstaden
Abstraktion
Keramik 
Formex 2016

1 kommentar:

  1. När jag bodde på Öland åkte jag ofta dit...bara för att njuta av allt det vackra och butiken är ju bara så läcker. Detta var en fin kollektion, klassisk...
    Fina bilder! Ha en fin vecka nu.
    Kram från Titti

    SvaraRadera