20 december 2015

Delar med mig av lite julkänsla från Jul på Liseberg



Jag passerar ju Liseberg varje dag till och från jobbet och jag njuter lika mycket varje morgon av alla glittrande ljus som det dekoreras med på Jul på Liseberg.

Och såklart blir det några besök inne i parken också för att få lite julkänsla med hjälp av den uppbyggda sagovärlden med tusentals lampor , låtsassnö , själva jultomten som man kan lämna både önskelista och nappar till och så alla vackra juldekorationerna. Allra mysigast är det såklart de åren då riktig snö fallit och det är några minusgrader ute men det gick faktiskt att få julkänsla även idag trots att termometern visade  på 10 grader varmt och det mumlades något om att det var den varmaste dagen i december sen man börjar mäta temperaturer.



I parken säljs det hur mycket godsaker som helst som man kan kalasa på till julbordet och jag har många bekanta och kollegor som har som tradition att köpa visa saker till julbordet här på Liseberg Själv är jag faktiskt urusel på att handla delikatesser på julmarknader  , har en förmåga att aldrig kunna bestämma mig . 


Däremot har jag ätit julbord på Liseberg och som faktiskt ligger på topp fem listan över de godaste julbord jag intagit under åren . Det är också väldigt populärt och jag vet att man  behöver boka bord många månader innan , iallafall om man är ett större sällskap som vill gå .


I år var jag inbjuden till att träffa den här duktiga kocken och äta julbord på den helt vegetariska restaurangen som finns på Lisebergs  Green room. Tyvärr låg jag sjuk och missade det men jag har hört att även detta vegetariska alternativ på julbord ska var väldigt omtyckt.












Hoppas att lite av julkänslan når fram till er också genom bilderna och ha en riktigt fin söndagkväll. 

Här hemma ska det slås in julklappar och så ska det röjas i vardagsrummet för på onsdag kommer nya soffan och intar det här hemmet , ska bli kul med lite nytt. 


Kram på er!

Pernilla 


Foto : Pernilla.N / PIAZZAN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar