6 oktober 2015

Fint att inreda ett barnrum med - Littlephant




De flesta känner nog till henne som en av inredarna som varit med i TV4:s  program Äntligen Hemma .Själv fick jag upp ögonen för henne på riktigt när jag var uppe på Elledecoration Swedish design awards som gick av stapeln på Operaterassen i februari i år och då hon fick pris för vackraste  textilen . Och ja det är designern och illustratören Camilla Lundsten jag tänker på och som grundade varumärket Littlephant år 2009 och som sedan dess växt för varje år och utökat ständigt sitt sortiment med  vackra kreativa inredningsprodukter till hemmet.


Jag fastnade verkligen för hennes nya tyg med bläckfiskar när jag tittade förbi Littlephants monter på Formex nu i augusti och då särskilt det i de turkosgröna färgställningen . Det är såklart produkter som man kan ha i hemmets alla rum ,men jag tycker de passar extra bra i ett barnrum.





Och de fina små djuren med tillhörande kläder är ju helt ljuvliga och kan nog lätta väcka kreativtiten hos en liten individ att sätta igång och fantisera och leka. 


Så är ni på jakt efter inredning till ett barnrum eller kanske bara en present så får dagens lilla tips bli att titta in på deras  hemsida


.......

Pernilla 


Foto : Pernilla.N / PIAZZAN




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar