9 september 2015

Ringblomman


Jag skrev just på instagram igår @piazzanblogg att just ringblomman förknippar jag jättemycket med när jag var liten .Det var en av de där blommorna jag alltid sådde på landet och i år har jag för första gången på väldigt många år sått ringblommor igen. Dels för att jag tycker den är vacker , men sen lästa jag också att det var bra att så färgstarka blommor ihop med grönsaker så att de kan dra till sig insekterna så de inte går på grönsakerna . Jag vet inte om det är deras förtjänst men grönsakerna har inga skador , plus att jag har en massa ringblommor att göra vackra buketter av nu.

......
Pernilla

Foto : Pernilla.N / PIAZZAN

1 kommentar:

  1. Ringblommor förknippar jag med min mamma. Hon är mästare på att plantera en massa höstblommor.
    Minns när jag var liten och alltid kunde gå ut och plocka med mig en färgstark bukett till min fröken.
    Astrar, dahlior, och ringblommor fanns det gott om.

    Har också hört att ringblommor ska skrämma iväg insekter och ohyra.
    Ha en bra dag.
    Kram Kamilla

    SvaraRadera