26 september 2015

Äntligen björnbär.



Äntligen har björnbären mognat så idag plockade vi av en hel massa i trädgården i sommarhuset som tillhör min svåger m, familj och såklart blev det en paj av en del bären .En paj som dock aldrig  hann fotas för den gick åt väldigt snabbt - precis som bärpajer ska göra.




Björnbären som jag själv satt på landet kommer dock hinna mogna  den här sommaren heller , så frågan är om jag inte ska ta och flytta den plantan om det går så den står så den får fler soltimmar , ska nog ta mig en funderare på det.


........
Pernilla


Foto och styling : Pernilla.N / PIAZZAN

1 kommentar:

  1. Björnbär var länge sedan för mig.
    När jag var liten fanns en stor buske bakom vårt garage där vi brukade plocka bären.

    Jisses så vackra björnbär är. Du har verkligen påmint mig om bärens alla tjusningar.
    Kram Kamilla

    SvaraRadera