7 maj 2015

Trädgårdsdagar på Liseberg

 Idag startade Lisebergs Trädgårdsmässa här i göteborg . Ett fantastiskt event att besöka om man är trädgårdsintresserad och inredningsintresserad för i år har stylisten, inredaren  och blomsterkreatören Sarah Widman  fått ansvara för trendutställningen på Stora Scenen där hon jobbat utifrån fyra trender Nordic Urban Greenery , Boho Garden, och Remake. 





Och ikväll var jag inbjuden till Liseberg på ett pressevent där Sara berättade om sin tankar kring utställningen och vi fick även höra om Lisebergs kommande planer vad det gäller trädgårdsdelen , där man vill  förvandla Liseberg till en riktig lustgård igen precis som det var när Liseberg öppnade .Men mer om det i ett senare inlägg.




Jag som går på en hel del pressvisningar måste säga att  det var längesen jag blev så inspirerad av något som jag blev ikväll. Sara och hennes team hade gjort ett otroligt  jobb, med en massa inspiration som man också kände är möjlig att göra själv. 


Så är ni i Göteborg i helgen så passa på att titta in på Liseberg och stora scenen  Sara själv ska finns vid utställningen både på lördag och söndag klockan 11 och klockan 13.och Vill ni ha mer information om trädgårdsdagarna på Liseberg kan ni gå in på Lisebergs hemsida.


Mer bilder från pressvisningen och från flera av utställarna på mässan kommer framöver.


Kram så länge.
.....

Pernilla

Foto : Pernilla . N / PIAZZAN

2 kommentarer:

  1. Fint men snälla..... Hur har du redan hunnit med detta! Tänkte om jag jobbade med detta hela förmiddagen i morgon så kanske jag skulle kunna lägga ut det på min blogg i morgon! Prestationsångest! Du är grym! Bra jobbat, kul att ses och kram!

    SvaraRadera
  2. Jag hade ju promenadavstånd hem ....:) ...och strunta i prestationsångesten ...jag såg att du fått in ett inlägg du med nu på din blogg och Hoppas det blir tillfälle att ses snart igen Ulrik .

    SvaraRadera