23 april 2015

Vasen Ponny

 Jag visade upp senaste tillskottet av vaser på mitt instagramkonto tidigare ikväll och jag som älskar glas och gärna vill värna om de få glasbruk som fortfarande lyckas överleva  är lite extra glad över min vas Ponny . Allra högst på min önskelista  från Skruf står ju Pallovasen , men den kostar lite mer så det fick bli en Ponny den här gången , tills jag sparat ihop till den andra.


Jag har fått en hel del konstglas från glasbruken i födelsedagspresenter , studentpresenter etc tidigare om åren då min faster hade en nära bekant som jobbade som glasblåsare på ett av de större glasbruken i småland förut . Skrufs glasbruk var däremot ganska okänt för mig . Men efter att ha läst om deras produktioner för Svenskt Tenn ( daggvasen bla ) och efter att jag såg Pallovasen på Formex förra hösten ,var ju ett besök på Skurs glasbruk ett måste när jag hälsade på min syster nere i Växjö.  

Men har man inte möjlighet att själv besöka småland , såg jag att bla Länna möbler är återförsäljare för Pallo och Ponny vaserna  från Skruf.


......
Pernilla

Foto : Pernilla . N / PIAZZAN





1 kommentar:

  1. Ponny lottas ut i aktuella Allt i hemmet just nu! : ) Och äskar vi Skrufs glasbruks fina Pallo, ja vi gör ju det! : )

    SvaraRadera