11 december 2014

Utmaning till er alla.

I den här bloggen fokuserar jag ju på främst på inredning och ibland händer det att ni får se en liten del av vad som händer för övrigt i mitt privatliv .



Och idag tänkte jag   berätta om min fina kollega, en kollega som dagligen går och oroar sig för sina småbröder som sitter fängslade nere i Syrien och som också har andra syskon och syskonbarn som fått fly under fruktansvärda omständigheter med båt till Sicilien och nu slutligen hamnat här i Sverige. Jag har sett bilder från de där båtarna, bilder smygtagna med mobiler och där mina tårar automatiskt börjar trilla  för att det man ser på bilderna är så avskyvärt,  och jag vet att barnen som varit med på dessa båtar har haft trauma av att bara se vatten i en dusch efter detta.
Och det är ju när man ser och hör sådant där eller när man ser hemska reportage om ebola, naturkatastrofer eller följer musikhjälpen och deras insatser för HIV  som viljan att hjälpa till på något sätt blir större än någonsin.

Så idag vill jag faktiskt  uppmana alla som tittar in här att denna månad bidra med något till någon hjälporganisation som exempelvis  Rädda barnen eller  musikhjälpen . För minst  en 50-lapp tror jag vi alla kan avvara denna månaden .

Kram på er .
......
Pernilla

Bilden till detta inlägg är Team Hawaiis affisch   Snail Trail  och köper man den går  en del av intäkten till Rädda Barnen .En affisch som jag ska se till att den snart ska sitta på en vägg hemma hos mig .

1 kommentar:

  1. Så fint initiativ av dig!
    O jag ryser när jag läser om deras fruktansvärda upplevelser... Blir så ledsen och berörd.
    Kram till dig!
    /Anna

    SvaraRadera